01:41 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قوه قضاییه

نرخ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ از عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده و تعرفه واگذاری ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی خودروها خبر داد.
تحلیل نماینده مجلس خبرساز از وضعیت بورس + توصیه به حقوقی ها !!!
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که اخیرا" با اعلام پیشنهادی درباره دریافت مالیات جدید ، خبر ساز شده بود ضمن تحلیل گذشته و حال بورس ، توصیه ایی هم به شرکت های حقوقی کرد!!!
سه محور آخرین جلسه سران سه قوه با چاشنی امیدواری به لایحه بودجه
نماد برتر- سران قوا درباره سه محور گفت وگو ، لزوم وحدت و انسجام میان قوا، خنثی سازی تحریم‌ها و تورم زا نبودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه کردند.
اپلیکیشن سهام عدالت همراه رونمایی شد / نحوه استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی
نماد برتر- رئیس مرکز فناوری قوه قضائیه از راه اندازی اپلیکیشن عدالت همراه با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی خبر داد و توضیحاتی ارائه کرد.
قانون و دادگاه تخصصی برای برخورد با سبدگردانان متخلف بورس وجود ندارد
نماد برتر- رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در مورد تخلفات بورسی، همانند مفاسد اقتصادی لازم است که جرائم احتمالی به‌ طور تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند اما اکنون نه قوانین مشخصی درباره رسیدگی به جرائم احتمالی سبدگردان‌ها وجود دارد و نه دادگاهی تخصصی در این حوزه شکل گرفته است.
نحوه واگذاری اموال مازاد بانک‌ها در ۶ ماده ابلاغ شد / شرط عدم مجازات
نماد برتر- بانک مرکزی، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد بانک ها از جمله برگزاری حداقل چهار مزایده در سال با فاصله زمانی حداقل یک ماهه را در ۶ ماده و همراه با شرط عدم مجازات اعلام کرد.
ثبت سفارش برای واردکنندگانی که ایفای تعهد نکردند ممنوع شد
نماد برتر- بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، از ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردکنندگانی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده اند، جلوگیری می‌شود.
گامی مهم در هفته جهانی عدالت ترمیمی
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از تصویب مصوبه در خصوص اجرای عدالت ترمیمی در بازار سرمایه خبر داد.
مسئولان و مدیران یک سال قبل از اتمام مسئولیت و سه سال بعد ممنوع خروج شدند
نماد برتر- طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران یک سال قبل از اتمام مسئولیت تا سه سال بعد از مفنک شدن توسط مجلس تهیه و تدوین شد.
بازداشت ۱۲ کارمند قوه قضاییه به اتهام ارتشا + ۱۸ وکیل
نماد برتر- رئیس مرکز اطلاعات قوه قضاییه از بازداشت ۱۲ نفر از کارکنان به اتهام ارتشا و ۱۸ وکیل به جرم پرداخت رشوه برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها، طی چند ماه اخیر خبر داد.
دریافت خدمات غیرحضوری پیشخوان دولت با اپلیکیشن شرکت بورسی
نماد برتر- امکان دسترسی به سامانه پیشخوان هوشمند از امروز برای دریافت آنلاین خدمات دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ict روستایی از طریق اپلیکیشن سکه به‌پرداخت ملت فراهم شد.
بانکها دست کارآفرینان را بگیرند
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم فراهم کردن بستر کسب و کار برای کارآفرینان تاکید کرد و گفت: باید قدر کسانی که سرمایه های خود را به عشق وطن در تولید به کار گرفته اند، بدانیم.
مجازات متخلفان بازارگردانی با سلب صلاحیت ۶ ماهه ۲۱ مدیر آغاز شد
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان بورس با بیان اینکه تعداد مدیران متخلف عدم اجرای مقررات بازارگردانی به ۱۵۷ نفر رسیده،گفت: ۲۱ مدیر به دلیل تمرد ۶ ماه سلب صلاحیت و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
صیانت از حقوق سهامداران به معنای تضمین بورس نیست/ روان سازی حرکت بازار
نماد برتر- وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه باید در جهت صیانت از حقوق سهامداران بازار سرمایه حرکت کنیم اما این به معنای تضمین نیست، اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر اعتماد به بازار بازگردد و به پویایی برسد.